رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که مسابقات بین‌الملی قرآن انتقال پیام دوستی و مودت مردم ایران به همه مسلمانان را به دنبال دارد، گفت : برگزاری مسابقات قرآنی یک حرکت سیاسی و قرآنی است چون دشمن نمی‌خواهد در این مملکت قرآن برپا شود و این مسابقات بر خلاف میل دشمنان است.
 
به گزارش راسخون به نقل از رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، گفت: سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن با حضور 70 کشور و 110 حافظ و قاری در ایران برگزار شد.
 
وی با بیان این‌که قبل از انقلاب بیش از پنجاه سال تلاش کردند تا مردم ما را از قرآن جدا کنند، ابراز کرد: اما به برکت قرآن، رهبری امام خمینی(ره)، خون پاک شهیدان و عنایات رهبری، قرآن به جامعه بازگشت و رابطه مردم و نسل جوان با قرآن نزدیک شد.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امروز نیز وظیفه ما است که نسبت به برنامه‌های قرآنی به ویژه مسابقات بین‌المللی توجه کرده تا بتوانیم فاصله گذشته را جبران کنیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نظام اسلامی ایران را پرچمدار قرآن در عصر حاضر دانست و اظهار کرد: خوشبختانه امروز کشور ما در علم و عمل به قرآن توجه دارد.
 
وی با بیان این‌که جوانان و نوجوانان ما در رشته حفظ و قرائت توفیقات خوبی به دست آورده‌اند،‌ افزود: ایران در 29 دوره مسابقات قرآن در رشته قرائت رتبه اول و در حفظ نیز 19دوره رتبه اول را کسب کرد.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در مسابقاتی که در کشورهای اسلامی تا کنون برگزار شده نیز نمایندگان ما رتبه‌های خوبی را به دست آوردند؛ در مالزی 22 دوره نفرات اول تا سوم از سوی نمایندگان کشور ما به دست آمد.
 
وی با بیان این که قبل از انقلاب قرآن از چنین جایگاهی در کشورما برخوردار نبود، گفت:‌ همه برکاتی که در زمینه قرآنی در کشور به وجود آمده به برکت انقلاب اسلامی است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با تأکید بر این‌که به برکت انقلاب اسلامی فرهنگ انس با قرآن در جامعه به وجود آمده است،‌ ابراز کرد: طبق فرموده رهبری یکی از مهمترین وظایف مسؤولان توجه به قرآن است.
 
وی با بیان این‌که ما به معارف قرآن نیاز داریم،‌ اظهار کرد: اگر به برنامه‌های مسابقات قرآنی توجه می‌کنیم یک امر تشریفاتی نیست، بلکه امری حقیقی است و به دنبال این هستیم که معارف قرآن در جامعه ترویج پیدا کند.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که علم، حمکت، تهذیب نفس، اخلاق، عدالت و انصاف از معارف قرآنی هستند، افزود: برنامه‌های قرآنی برای برآورده کردن نیازهای خودمان است و این امور اگر در جامعه تحقق پیدا کنند بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی بیان کرد: حضرت علی(ع) فرمودند: ‌کسی کا با قرآن آشنا است نیاز به چیز دیگری ندارد و کسی که از قرآن جدا شود هیچ چیز نخواهد داشت.
 
وی با بیان این‌که ما بر اساس قرآن انقلاب کردیم، ابراز کرد: امام راحل نظام اسلامی را بر پایه قرآن پایه گذاری کردند و از شرق و غرب الگو نگرفتند؛ امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود تأکید کردند ما مفتخریم که مقصد ما قرآن است و می‌خواهیم قرآن را پیاده کنیم.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: اگر بخواهیم در برابر دشمنان بایستیم باید به قرآن و عترت پناه ببریم و برنامه‌های قرآنی داشته باشیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی در دنیا ایران هراسی و شیعه هراسی را مطرح کرده‌اند، گفت: دشمنان با رسانه‌های تبلیغاتی عظیمی که در اختیار دارند به دنبال تحقق این هدف خود هستند.
 
ریس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: ما در مسابقات قرآنی می‌بینیم که حفاظ برخی از کشورها را می‌ترسانند که در ایران آزادی و امنیت وجود ندارد اما وقتی آن حافظ وارد کشور می‌شود نخستین تقاضایش این است که با خانواده خود ارتباط برقرار کند و از احترام ایران و امنیت این کشور سخن بگوید؛ این سفرها سبب می‌شود که نقشه‌های دشمنان در مورد ایران هراسی از بین برود.
 
وی با بیان این‌که مسابقات بین‌الملی قرآن انتقال پیام دوستی و مودت مردم ایران به همه مسلمانان را به دنبال دارد، افزود: برگزاری مسابقات قرآنی یک حرکت سیاسی و قرآنی است چون دشمن نمی‌خواهد در این مملکت قرآن برپا شود و این مسابقات بر خلاف میل دشمنان است.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر این‌که دشمنان اسلام و قرآن از زمان‌های طولانی به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان بوده‌اند، گفت: وقتی این مسابقات بین‌المللی قرآنی اجرا می‌شود برادران اهل سنت و شیعه بر محور قرآن دور هم جمع می‌شوند و برادرانه و دوستانه زندگی کرده و از تجربیات هم استفاده می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی بر ضرورت تدبر در آیات قرآن تأکید کرد و اظهار داشت: رسا ترین عبرت‌ها و درس‌ها، درس‌های قرآنی است؛ تدبر در قرآن فقط در مسائل فردی و اخلاقی نیست باید در مسائل سیاسی، اجتماعی و ملی تدبر کنیم.
 
وی با بیان این‌که قرآن به مسلمانان مدل و الگو ارائه می‌دهد، گفت: مهمترین مدل و الگو در زمینه مبارزه با مستکبران، نظام جمهوری اسلامی ایران است که با توجه به قرآن عزت‌مند و قدرتمند به پیش می‌رود.
/2759/